20 maart 2020
Corona domineert ook Google
Op dit moment domineert het coronavirus / COVID-19 alle nieuwsberichten en ons dagelijks leven. Ook op Google wordt er veelvuldig gezocht op vanalles omtrent het virus en de bijbehorende ziekte. Maar waar zoekt men het meeste op?

We proberen antwoord te vinden op de vele vragen die we hebben. Hiervoor maken we veelvuldig gebruik van Google. Met behulp van Google Trends is het mogelijk om in kaart te brengen waar wij wereldwijd naar zoeken online. 

Er is nu een speciale pagina op de Nederlandse versie van Google Trends, waarop precies te zien is waar Nederlanders het meest op zoeken met betrekking tot corona. Waar we het meest naar zoeken? Naar “hoe weet je of je het coronavirus hebt gehad”. Maar opvallend is ook de combinatie van kappers en coronavirus. Veel kappers, maar waarschijnlijk ook klanten, vragen zich dus af wat het coronavirus voor hen betekent.

Helaas heeft ook Google niet de wijsheid in pacht. Google kan alleen webpagina’s presenteren, waarvan zij denkt dat het antwoord geeft op de gestelde vraag. Het blijft dus van groot belang om de bronnen zelf goed te checken. Want helaas wordt er ook veel nepnieuws verspreid.

Het zijn rare tijden. Maar communicatie is nu van groot belang. Laat zien dat je professioneel met de crisis omgaat. En laat je (online) nog meer zien dan normaal. Als we dat met z’n allen doen, dan komen we allemaal hopelijk sterker uit deze crisis!

Wil je graag weten hoe je in deze tijden de online mogelijkheden nog sterker in kunt zetten? Wij brainstormen graag gratis en vrijblijvend met je mee. Neem contact met ons op om een gratis gesprek via Zoom of Skype in te plannen!

4 AVG proof alternatieven voor Google Analytics

4 AVG proof alternatieven voor Google Analytics

Google Analytics, wie kent het niet? Het is een van de meest gebruikte software programma’s ter wereld om informatie te verzamelen over de bezoekers van je website. Zoals je waarschijnlijk al weet, is het binnenkort misschien verboden om deze software te gebruiken. We leggen je graag uit waarom en delen de vier beste alternatieven met je!

De resultaten van online marketing

De resultaten van online marketing

Als we bij nieuwe klanten uitleg komen geven over online marketing, krijgen we steevast de vraag: “Wat levert het op?” Een logische vraag natuurlijk, maar helaas is die moeilijk te beantwoorden. Elke website is anders, elke doelgroep reageert anders en elk product/dienst vraagt om een andere aanpak. Het grote voordeel van online marketing is wel dat het goed meetbaar is. Dus we kunnen laten zien dat onze aanpak van online marketing eigenlijk altijd goede resultaten oplevert. En dat is iets waar we stiekem best trots op zijn…

Ook aan de slag met jouw website?

 

Het is tijd. Tijd om aan de slag te gaan met jouw website. Tijd om meer klanten te scoren. Tijd voor meer resultaat.

Maar neem nog even de tijd om gratis advies van ons in te winnen. Want dat is time well spent.