Wij bouwen

      BETERE WEBSITES

 

Jij krijgt

      MEER RESULTAAT

"

Deze social media wil jij gebruiken voor jouw bedrijf

Social media zijn tegenwoordig onmisbaar voor jouw bedrijf. Het leuke aan social media is dat alle platformen gratis te gebruiken zijn en dat je ontzettend veel mensen kan bereiken. Je kan dus organisch een heleboel mensen bereiken zonder hiervoor te betalen!

social media bedrijf

Welke socialmediakanalen inzetten voor je bedrijf?

Bij social media zijn een aantal dingen belangrijk: sociaal zijn, je doelgroep bereiken en de juiste content per kanaal delen. Concreet betekent dit dat je moet weten op welke kanalen je het beste je doelgroep kan bereiken, je niet alleen content deelt maar ook zelf actief bent met liken en reageren en dat je per kanaal de juiste content in het juiste formaat deelt. Dit zijn de eerste stappen naar een succesvolle strategie op social media! Maar dan moet je wel weten wat voor social media passen bij jouw bedrijf. Daarom bespreken wij in dit blog welke socialmediakanalen jij wilt inzetten voor je bedrijf.

Facebook

Facebook is een algemeen kanaal en daarnaast een van de grootste in Nederland. Hierdoor is het eigenlijk voor alle bedrijven een goed medium om te gebruiken, omdat de doelgroep erg breed is. 

Je kan op Facebook allerlei soorten content delen, zowel alleen tekst als tekst met foto(’s) of een video. Maar je kan ook gemakkelijk pagina’s van je website delen, zoals bijvoorbeeld een blog dat je geschreven hebt. Zeker een aanrader om hier actief te zijn dus!

Instagram

Het snelst groeiende social medium van de top vier social media in Nederland is nog steeds Instagram. Daarom is ook dit platform een aanrader voor alle bedrijven. Bij Instagram draait het om beeld, zowel foto als video (Instagram Reels). Het is dus belangrijk om mooie beelden te delen van bijvoorbeeld de producten die je verkoopt of het verhaal om je merk heen. Ook is het perfect geschikt om inspiratie te delen. Levert jouw bedrijf diensten? Dan kan je bijvoorbeeld voor/na foto’s delen, het proces naar een eindresultaat en de personen achter het merk.  

Bij Instagram kun je bij het delen van een post geen directe link naar je website plaatsen. Gelukkig kan dit bij het delen van een story wel, maak hier dus zeker gebruik van. En vergeet niet een link naar je website in je profiel toe te voegen. 

Pinterest

Pinterest wordt soms vergeten als zakelijk platform, maar ook via Pinterest kan je goede resultaten behalen. Bij Pinterest draait het om aantrekkelijke afbeeldingen en design. Mensen kunnen jouw afbeeldingen pinnen op hun eigen account, waardoor je bereik enorm vergroot wordt. Vooral als je een product hebt is dit een goed kanaal. Zet je producten in het zonnetje door er mooie afbeeldingen van te delen. Als je een dienst levert, kan je dit ook in een creatief jasje steken. Bijvoorbeeld door het maken van een leuk design waarin je je kennis en expertise deelt. 

De doelgroep van Pinterest bestaat vooral uit vrouwen, dus zeker als je een vrouwelijke doelgroep hebt is dit een goed social medium om in te zetten. Bij Pinterest draait het om inspiratie, hou dit in je achterhoofd als je content plaatst.

LinkedIn

LinkedIn is een social medium dat vooral zakelijk wordt gebruikt. Heb je een zakelijke doelgroep? Dan is LinkedIn onmisbaar voor jouw bedrijf! Je kan naast je doelgroep bereiken met het plaatsen van content ook o.a. netwerken en vacatures plaatsen. Heb jij vooral particuliere klanten? Dan is het iets minder relevant, maar ook dan kan het interessant zijn. LinkedIn is iets statischer dan andere kanalen, hou hier rekening mee als je op dit platform content plaatst.  

WhatsApp

Bij WhatsApp denk je misschien eerder aan het appen met vrienden en familie, maar je hebt ook de WhatsApp Business-app. Dit is handig om in contact te komen met je klanten. Zo kan je bijvoorbeeld vragen beantwoorden of meer informatie geven over je producten of diensten. Niet voor niets dat het vaak wordt ingezet als een stukje klantenservice!

Vooral voor kleinere bedrijven is dit handig, je staat namelijk direct in contact met de klant. Hou er rekening mee dat als je een groter bedrijf met veel klanten hebt, hier erg veel tijd in kan gaan zitten. Mensen verwachten nou eenmaal sneller een antwoord op een appje dan op een mailtje. Ook hier geldt dat het eigenlijk voor ieder bedrijf goed gebruikt kan worden. 

TikTok

We hebben TikTok al genoemd in onze blog met de marketing trends van dit jaar, maar ook hier hoort hij in het rijtje thuis. TikTok is namelijk ook zakelijk goed in te zetten en allang niet meer een platform voor alleen kinderen. Steeds meer volwassenen maken gebruik van deze app, wat het een interessante optie maakt om voor je bedrijf in te zetten. 

Als je een bedrijf met producten hebt, kan je deze laten zien. Als je (creatieve) diensten levert, kan je bijvoorbeeld je expertise laten zien, je kennis delen of het proces naar een eindresultaat laten zien. Ook als je bijvoorbeeld coach bent kan je TikTok goed inzetten. Zo kan je kennis en tips delen, waardoor mensen jou als een expert in je vakgebied gaan zien.

Dit kanaal kan je het beste inzetten als je een product verkoopt of een creatieve dienst levert. Het draait immers om beeld!

Naast de bovenstaande kanalen kan je ook eens kijken naar YouTube, Twitter of Snapchat. Ook deze kanalen kan je zakelijk inzetten. 

Samen aan de slag?

Zullen we samen aan de slag met jouw social media? Het bijhouden van je socialmediakanalen is al snel een tijdrovende klus. Daarom ondersteunen wij je graag. We kijken welke socialmediakanalen relevant zijn voor jouw bedrijf en hoe vaak je het beste kan posten. We kunnen zowel ondersteunen bij foto-/videografie als bij het schrijven van content en het plaatsen. Of laat een complete social media strategie door ons maken. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

En vergeet ons niet te volgen op onze social media kanalen! We zijn actief op FacebookInstagramLinkedIn en Pinterest.

Nog meer handige online marketing tips

14 tips om succesvol te groeien op Instagram

14 tips om succesvol te groeien op Instagram

Instagram, het is een van de bekendste en grootste socialmediakanalen van nu. Het platform biedt veel potentie voor het (organisch) laten groeien van je bedrijf, maar er is ook veel concurrentie. Een goede strategie is dus onmisbaar. Daarom delen wij 14 tips om succesvol te groeien op Instagram!

6 gratis Google tools voor jouw online marketing 

6 gratis Google tools voor jouw online marketing 

Wist je dat Google meer dan 25 gratis tools biedt voor bedrijven? Met deze tools kun je de statistieken van je website analyseren, trends inzien en de posities van je zoekwoorden bekijken. In deze blog lichten we 6 van deze interessante gratis Google tools voor je uit!

Video content inzetten voor jouw bedrijf

Video content inzetten voor jouw bedrijf

Tegenwoordig is video een bijna onmisbaar onderdeel van je content geworden. Het is dan ook een goede toevoeging voor zowel je website als je social media kanalen. Benieuwd hoe je video content kan inzetten voor jouw bedrijf? Lees dan snel verder!