8 juni 2021
Stappenplan online marketing
Online biedt ondernemers veel mogelijkheden. Maar je kunt snel door de bomen het bos niet meer zien. Daarom is een goede online marketing strategie onontbeerlijk. Wij helpen je daarbij!

Heeft jouw bedrijf al een online marketing strategie? En is dit een duidelijk plan of loopt dit plan in een kronkelige lijn en roept het een hoop vraagtekens op? Een online marketing strategie kan je zien als een cocktail. Met de juiste ingrediënten en een beetje creativiteit zorgt het voor een verrassende smaak, want ieder bedrijf is anders! Heb jij nou nog geen online marketing strategie voor jouw bedrijf? Of heb je deze wel, maar dobber je op het moment nog maar wat rond? Geen zorgen, het is nog niet te laat. Wij kunnen je helpen! 

Wat is een online marketing strategie? 

Een online marketing strategie is eigenlijk een bedrijfsstrategie, maar dan eentje waarbij je je alleen richt op de online activiteiten binnen jouw bedrijf. Met een online marketing strategie breng je precies in kaart welke stappen online ondernomen moeten worden en waar de prioriteiten liggen. Je staat bij het maken van een online marketing strategie voor ontzettend veel keuzes. Maar als je zelf door de bomen het bos niet meer ziet, zijn wij er om je te helpen! 

Waarom is een online marketing strategie nou zo belangrijk?

Er zijn veel bedrijven zonder online marketing strategie die bereid zijn alles te proberen. Zij doen wel aan online marketing, maar zonder concreet plan. Maar omdat de mogelijkheden eindeloos zijn, is er nooit voldoende tijd en geld om elke online mogelijkheid uit te testen. Uit enthousiasme wordt er vaak snel gekozen voor Google Ads en dat soort kanalen. Maar het is belangrijk om eerst goed na te denken over jouw onderscheidend vermogen. Een duidelijke richting bepalen is belangrijk zodat iedereen weet waar we naartoe willen. Op die manier creëren we houvast. Het geeft meer focus en begrip en zorgt er zo voor dat het mogelijk is om samen de juiste doelstellingen te kunnen behalen! 

Hoe gaan we te werk?

Stap 1: Kennismakingsgesprek 

We komen bij je langs om kennis te maken met jou en jouw bedrijf. Tijdens dit gesprek gaan we op zoek naar meer informatie over alle onderdelen die nodig zijn om een goede online marketing strategie op te kunnen stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bepalen van de doelgroep, het in kaart brengen van de concurrentie en het op een rij zetten hoe kanalen en middelen momenteel worden ingezet. 

Stap 2: Uitwerken van de online marketingstrategie 

Wanneer we alle informatie hebben verzameld is het tijd om een online marketing strategie uit te gaan werken. Wij bepalen de doelen, omschrijven de doelgroep(en), maken inzichtelijk hoe concurrenten te werk gaan en zetten de beste mogelijkheden voor jouw bedrijf op een rij. 

Stap 3: Toelichting 

Wanneer de online marketing strategie gereed is, maken we een afspraak om deze persoonlijk te bespreken. Tijdens dit gesprek worden alle aspecten van het plan besproken. Ook kun je al je vragen stellen. Wij zullen toelichten wat volgens ons de beste mogelijkheden zijn om jouw bedrijfsdoelen te gaan bereiken.

Stap 4: Aan de slag! 

Wanneer alles duidelijk is en we samen naar tevredenheid een online marketing strategie voor jouw bedrijf hebben opgesteld, is het tijd om aan de slag te gaan. Onderdeel van onze online marketing strategie is altijd een praktische plan van aanpak. Daarmee weet je precies wat wanneer uitgevoerd moet worden, om op de meest efficiënte manier jouw doelen te kunnen bereiken!

De resultaten van online marketing

De resultaten van online marketing

Als we bij nieuwe klanten uitleg komen geven over online marketing, krijgen we steevast de vraag: “Wat levert het op?” Een logische vraag natuurlijk, maar helaas is die moeilijk te beantwoorden. Elke website is anders, elke doelgroep reageert anders en elk product/dienst vraagt om een andere aanpak. Het grote voordeel van online marketing is wel dat het goed meetbaar is. Dus we kunnen laten zien dat onze aanpak van online marketing eigenlijk altijd goede resultaten oplevert. En dat is iets waar we stiekem best trots op zijn…

Het belang van een SSL-certificaat op je website

Het belang van een SSL-certificaat op je website

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een orthodontiepraktijk een boete van 12.000 euro opgelegd. De website van de praktijk was onbeveiligd. Daardoor liepen patiënten het risico dat gevoelige gegevens, zoals hun BSN, op straat kwamen te liggen.

Lees hieronder verder over het belang van een SSL-certificaat.

Ook aan de slag met jouw website?

 

Het is tijd. Tijd om aan de slag te gaan met jouw website. Tijd om meer klanten te scoren. Tijd voor meer resultaat.

Maar neem nog even de tijd om gratis advies van ons in te winnen. Want dat is time well spent.