8 juni 2021
Stappenplan online marketing
Online biedt ondernemers veel mogelijkheden. Maar je kunt snel door de bomen het bos niet meer zien. Daarom is een goede online marketing strategie onontbeerlijk. Wij helpen je daarbij!

Heeft jouw bedrijf al een online marketing strategie? En is dit een duidelijk plan of loopt dit plan in een kronkelige lijn en roept het een hoop vraagtekens op? Een online marketing strategie kan je zien als een cocktail. Met de juiste ingrediënten en een beetje creativiteit zorgt het voor een verrassende smaak, want ieder bedrijf is anders! Heb jij nou nog geen online marketing strategie voor jouw bedrijf? Of heb je deze wel, maar dobber je op het moment nog maar wat rond? Geen zorgen, het is nog niet te laat. Wij kunnen je helpen! 

Wat is een online marketing strategie? 

Een online marketing strategie is eigenlijk een bedrijfsstrategie, maar dan eentje waarbij je je alleen richt op de online activiteiten binnen jouw bedrijf. Met een online marketing strategie breng je precies in kaart welke stappen online ondernomen moeten worden en waar de prioriteiten liggen. Je staat bij het maken van een online marketing strategie voor ontzettend veel keuzes. Maar als je zelf door de bomen het bos niet meer ziet, zijn wij er om je te helpen! 

Waarom is een online marketing strategie nou zo belangrijk?

Er zijn veel bedrijven zonder online marketing strategie die bereid zijn alles te proberen. Zij doen wel aan online marketing, maar zonder concreet plan. Maar omdat de mogelijkheden eindeloos zijn, is er nooit voldoende tijd en geld om elke online mogelijkheid uit te testen. Uit enthousiasme wordt er vaak snel gekozen voor Google Ads en dat soort kanalen. Maar het is belangrijk om eerst goed na te denken over jouw onderscheidend vermogen. Een duidelijke richting bepalen is belangrijk zodat iedereen weet waar we naartoe willen. Op die manier creëren we houvast. Het geeft meer focus en begrip en zorgt er zo voor dat het mogelijk is om samen de juiste doelstellingen te kunnen behalen! 

Hoe gaan we te werk?

Stap 1: Kennismakingsgesprek 

We komen bij je langs om kennis te maken met jou en jouw bedrijf. Tijdens dit gesprek gaan we op zoek naar meer informatie over alle onderdelen die nodig zijn om een goede online marketing strategie op te kunnen stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bepalen van de doelgroep, het in kaart brengen van de concurrentie en het op een rij zetten hoe kanalen en middelen momenteel worden ingezet. 

Stap 2: Uitwerken van de online marketingstrategie 

Wanneer we alle informatie hebben verzameld is het tijd om een online marketing strategie uit te gaan werken. Wij bepalen de doelen, omschrijven de doelgroep(en), maken inzichtelijk hoe concurrenten te werk gaan en zetten de beste mogelijkheden voor jouw bedrijf op een rij. 

Stap 3: Toelichting 

Wanneer de online marketing strategie gereed is, maken we een afspraak om deze persoonlijk te bespreken. Tijdens dit gesprek worden alle aspecten van het plan besproken. Ook kun je al je vragen stellen. Wij zullen toelichten wat volgens ons de beste mogelijkheden zijn om jouw bedrijfsdoelen te gaan bereiken.

Stap 4: Aan de slag! 

Wanneer alles duidelijk is en we samen naar tevredenheid een online marketing strategie voor jouw bedrijf hebben opgesteld, is het tijd om aan de slag te gaan. Onderdeel van onze online marketing strategie is altijd een praktische plan van aanpak. Daarmee weet je precies wat wanneer uitgevoerd moet worden, om op de meest efficiënte manier jouw doelen te kunnen bereiken!

Oplichting met verkoop van domeinnamen

Oplichting met verkoop van domeinnamen

De laatste tijd krijgen we regelmatig telefoontjes van klanten, die benaderd zijn door een bedrijf dat domeinnamen verkoopt. Deze bedrijven bellen op met de boodschap dat zij op het punt staan om het domein van onze klant met een andere extensie (.com, .net, .org, .info etc.) vast te leggen of dat een zeer gewilde domeinnaam weer vrij komt. Maar gelukkig krijgt onze klant de mogelijkheid om deze domeinnaam alsnog te registreren, voordat de concurrent er mee aan de haal gaat. Een buitenkans, zou je zeggen!

Core Web Vitals: LCP

Core Web Vitals: LCP

Vorige maand schreef ik over de belangrijkste trends op SEO-gebied voor 2021. Een van de meest in het oog springende verandering is de focus op Core Web Vitals. Deze kengetallen bestaan uit drie onderdelen. In dit blog bespreek ik de Largest Contentful Paint, kortweg LCP.

Ook aan de slag met jouw website?

 

Het is tijd. Tijd om aan de slag te gaan met jouw website. Tijd om meer klanten te scoren. Tijd voor meer resultaat.

Maar neem nog even de tijd om gratis advies van ons in te winnen. Want dat is time well spent.