Logo Creating4U - Sterk in verschil
23 mei 2022
8 onmisbare website-elementen voor elke website
Dat het belangrijk is om een gebruiksvriendelijke en geoptimaliseerde website te hebben, dat weten we allemaal. Een responsive design, een snelle laadtijd en SEO: het hoort er allemaal bij. Maar dat is nog niet alles! Om van je website een succes te maken, kan je nog veel meer doen. In dit blog delen wij 8 onmisbare website-elementen. Als je al deze elementen op je website hebt, ben je goed op weg naar een kwalitatieve website!

8 onmisbare website-elementen voor elke website

Dat het belangrijk is om een gebruiksvriendelijke en geoptimaliseerde website te hebben, dat weten we allemaal. Een responsive design, een snelle laadtijd en SEO: het hoort er allemaal bij. Maar dat is nog niet alles! Om van je website een succes te maken, kan je nog veel meer doen. In dit blog delen wij 8 onmisbare website-elementen. Als je al deze elementen op je website hebt, ben je goed op weg naar een kwalitatieve website!

Website elementen

1. Logo

Dit is misschien heel erg voor de hand liggend, maar een logo is onmisbaar. Het logo van een bedrijf zorgt namelijk voor herkenbaarheid. Gebruik de kleuren van je logo in de rest van je huisstijl en op de website, zo creëer je eenheid. Voeg bovendien altijd een linkje naar de homepagina toe aan het logo. 

2. Menu

Zonder een menu kunnen bezoekers niet navigeren door je website. Je snapt wel dat het daarom een onmisbaar element is! Voeg alle belangrijke hoofdpagina’s van de website toe aan het menu. Zorg ook dat de mobiele versie van je website een duidelijk menu heeft waar bezoekers makkelijk door kunnen klikken. 

Website elementen logo en menu

3. Social media iconen

Voeg altijd social media iconen toe aan je website. Hierdoor kunnen bezoekers je makkelijk vinden en volgen op social media. Verstuur je een nieuwsbrief? Voeg dan ook een element toe waarin bezoekers zich kunnen abonneren op de nieuwsbrief. 

4. Contact (formulier)

Het is belangrijk dat bezoekers gemakkelijk op verschillende manieren contact met je kunnen opnemen. Een onmisbaar onderdeel op je website is een contactformulier. Dit kunnen bezoekers makkelijk invullen en versturen. 

Zorg daarnaast dat je contactpagina snel te vinden is. Plaats hier, naast een contactformulier, in ieder geval de onderstaande punten:

  • Bedrijfsnaam
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres 
  • Social media kanalen 
  • KVK-nummer
  • Btw-nummer
  • Optioneel: routebeschrijving en openingstijden

Website element contactformulier

5. Over ons

Bezoekers willen weten wie jij bent en wat jij doet. Waar staat je bedrijf voor? Wat is je visie en je missie? Dit kan je laten zien door een over ons of teampagina te maken. Laat altijd een foto van jou (en je team) zien, bezoekers vinden het leuk om het gezicht achter een bedrijf te zien. Dit wekt bovendien vertrouwen!

Website element 'over ons'

6. Ervaringen

Voor nieuwe bezoekers is het fijn om te weten wat anderen denken over jouw bedrijf. Daarom zijn ervaringen of reviews ook handig om toe te voegen. Dit wekt vertrouwen en kan de stap van bezoeker naar klant kleiner maken. 

Je kan dit op verschillende manieren toepassen. Kijk wat bij jou en jouw bedrijf past. Een leuke manier is om bijvoorbeeld klanten in een video hun ervaringen te laten delen over jouw bedrijf. Dit hebben we zelf ook voor een aantal bedrijven mogen doen, zoals Het Fundament Makelaardij. Naast dat we hun website hebben gemaakt, hebben we ook video’s opgenomen waarin klanten vertellen over hun ervaring. 

Vraag dus ook aan bestaande klanten om hun ervaringen te delen. Dit is erg waardevol!

Website element reviews

7. Product(en) of dienst(en)

Ook voor de hand liggend, maar onmisbaar: deel jouw producten of diensten. Ook als je geen webshop hebt, is het belangrijk om een indicatie te geven van de producten die je verkoopt. Zo weten bezoekers wat ze kunnen verwachten.

8. Blog

Misschien niet voor iedereen onmisbaar, maar voor veel bedrijven een goede kans op meer bezoekers! Bloggen is namelijk goed voor de vindbaarheid van je website en een goede manier om je autoriteit en expertstatus te vergroten. Je kan via blogs potentiële bezoekers naar je website ‘lokken’. Verwerk aan het einde van je blog interne links om het bezoekers op je website te houden. Zo maak je ze het makkelijk meerdere pagina’s te gaan bezoeken. 

Laat je website maken door Creating4U!

Ben jij toe aan een (nieuwe) website? Wij bouwen websites en webshops in WordPress. We hebben bewust voor dit systeem gekozen, vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Daardoor kunnen wij niet alleen snel (en dus kostenefficiënt) bouwen, maar daardoor kun jij ook prima zelf zaken op je nieuwe website aanpassen.

Van ontwerp tot oplevering: wij hebben alle expertise in huis om van A tot Z een website te maken! Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen.

Dit blog delen

Hoe werkt SEA? Zoekmachine adverteren voor beginners

Hoe werkt SEA? Zoekmachine adverteren voor beginners

Wat is SEA en hoe werkt het? En wat is het verschil tussen SEA en SEO? Daar geven we je graag antwoord op! We delen bovendien een handig SEA stappenplan voor beginners. Na het lezen van dit blog weet jij hoe SEA werkt en hoe jij kan beginnen met succesvol adverteren in Google! 

Hoe kun je Pinterest zakelijk inzetten voor je bedrijf? + handig stappenplan

Hoe kun je Pinterest zakelijk inzetten voor je bedrijf? + handig stappenplan

Maak jij al gebruik van Pinterest voor je bedrijf? Zo niet, dan is dat een gemiste kans. Je kan Pinterest namelijk heel goed zakelijk inzetten! We bespreken in dit blog wat Pinterest precies is, wat de voordelen zijn en we geven je een handig stappenplan om de eerste stappen te zetten naar een succesvol Pinterest account! 

Ook aan de slag met jouw website?

 

Het is tijd. Tijd om aan de slag te gaan met jouw website. Tijd om meer klanten te scoren. Tijd voor meer resultaat.

Maar neem nog even de tijd om gratis advies van ons in te winnen. Want dat is time well spent.